Murojaatlar to’g’risidagi nizom
-
- Fuqarolarning murojaatlari og’zaki yoki yozma ravishda amalga oshiriladi. Fuqarolarning og’zaki va yozma murojaatlari bir xil ahamiyatga ega.
- Fuqarolarning murojaatlari yakka yoki jamoaviy bo’lishi mumkin.
- Fuqarolarning murojaatlari ariza, taklif yoki shikoyat shaklida bo’lishi mumkin.
- Murojaat – fuqarolarning o’z huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini amalga oshirishda yordam so’rab murojaat qilishidir.
- Taklif – davlat va jamoat faoliyatini takomillashtirish bo’yicha tavsiyalarni o’z ichiga olgan fuqarolarning murojaatidir.
- Shikoyat – fuqarolarning buzilgan huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini tiklash talabi bilan murojaat qilish.
- O’zbekiston Respublikasi fuqarolari davlat organlariga ariza, taklif va shikoyat bilan murojaat qilish huquqiga egadirlar.
- Fuqarolarning murojaat qilish huquqidan foydalanishi boshqalarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlariga, jamiyat va davlatga zarar etkazmasligi kerak.
- Chet davlatlarning fuqarolari va fuqaroligi bo’lmagan shaxslar ushbu Qonunga muvofiq O’zbekiston Respublikasining davlat organlariga murojaat etish huquqiga egadirlar.
- Fuqarolarning o’zini o’zi boshqarish organlariga fuqarolarning murojaatlari sohasidagi munosabatlar ushbu Qonunda belgilangan tartibda tartibga solinadi.
- Agar qonun hujjatlarida ularni ko’rib chiqishning boshqacha tartibi nazarda tutilgan bo’lsa, fuqarolarning murojaatlari ushbu Qonunga muvofiq ko’rib chiqilishi mumkin emas.
- Fuqarolarning murojaat qilish huquqi ixtiyoriy ravishda amalga oshiriladi. Hech kim biron bir muomalaga qarshi kurashish yoki uni himoya qilish harakatlarida qatnashishga majbur qilinishi mumkin emas.
- Fuqaro uning murojaatini qabul qilish va ko’rib chiqishning asossiz rad etilganligi ustidan yuqori turuvchi organga bo’ysunish tartibida yoki to’g’ridan-to’g’ri sudga shikoyat qilish huquqiga ega.